پنجمین روز مسابقات موی‌تای قهرمانی جهان با راهیابی دو نماینده تیم بانوان ایران به فینال و مدال برنز توسط نماینده وزن ۷۱- کیلوگرم آقایان همراه شد.

راهیابی دو بانوی ایرانی به فینال موی‌تای قهرمانی جهان؛ مرادی برنز گرفت

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های موی‌تای قهرمانی بزرگسالان و امیدهای جهان به میزبانی تایلند و در شهر بانکوک با حضور ورزشکارانی از ۱۰۲ کشور جریان دارد. امروز، سه موی‌تای‌کار ایرانی در نیمه‌نهایی اوزان ۵۱-، ۷۱- و ۷۵+ کیلوگرم آقایان و بانوان روی رینگ رفتند.

در ۷۱- کیلوگرم مردان، آرمان مرادی که با پشت سر گذاشتن حریفانی از "تیرینیداد و توباگو" و "فلسطین" به نیمه‌نهایی راه یافته بود، در این مرحله برابر "ایلان رشید" دارنده مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۲ از فرانسه به روی رینگ رفت که در پایان و در یک مبارزه پایاپای با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ مقابل حریف تن به شکست داد و به مدال برنز بسنده کرد.

در نیمه نهایی وزن ۵۱- کیلوگرم بانوان، فاطمه ممانی نماینده با تجربه کشورمان برابر "والریا خاواتسیک" ورزشکار قدرتمند روس و دارنده عناوین مهمی چون مدال طلای قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲، نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ با نتیجه ۲۷ بر ۳۰ به برتری قاطع دست یافت و راهی فینال شد.

ممانی روز پنجشنبه برای تصاحب مدال طلا و دفاع از عنوان قهرمانی خود مقابل "نور آمیشا بینتی" از مالزی به میدان خواهد رفت و در صورت کسب مدال طلا، برای سومین سال پیاپی، طلای این وزن را به خود اختصاص خواهد داد که از این جهت، یک رکورد جالب توجه برای بانوی کشورمان محسوب می‌شود.

در وزن ۷۵+ کیلوم رده سنی امید نیز، آرزو دوستیان که برای رسیدن به فینال باید برابر "دیو تران تی" قرار می‌گرفت، به دلیل سر وزن نرسیدن این موی‌تای‌کار ویتنامی، دست نماینده کشورمان به عنوان فرد پیروز بالا رفت. دوستیان روز پنجشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف "خاولا دکالی" از مراکش خواهد رفت. این مسابقات، عصر جمعه به اتمام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.